Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

Samenvatting FTB Media gaat een eenmalige darts special uitbrengen in de vorm van een magazine. Deze moet begin december in de schappen liggen in heel Nederland ten tijde van het WK darts. Om het magazine te realiseren heeft FTB Media B.V. een financiering nodig van EUR 80.000,-. Darts is hot! De mondiale dartcompetitie van de PDC de Premier League is een enorm succes getuigende de uitverkoop van alle 10.000 kaarten in 14 minuten voor de competitieronde in Ahoy in maart 2016. Het WK 2017 waar wij de special rond vervaardigen wordt bekeken door meer mensen dan een live voetbal wedstrijd op TV (laatste WK darts was 1,7 miljoen kijkers). De special is voorzien van vele mooie extra’s, een zakje met officiële flights van Michael van Gerwen en een levensgrote A1 formaat poster met op de ene zijde Michael van Gerwen en op de andere kant de Nederlandse “walk on girl” Ashley. De cover wordt voorzien van een fluorescerende groene kleur (shirt van Michael van Gerwen) om de aandacht van de kopers extra te trekken in het schap. Daarnaast ook veel prijsvragen met leuke prijzen. En daarnaast is de timing aan onze zijde. De special ligt in de winkels in de beste tijd van het jaar gedurende Kerst en Sinterklaas, er is vrijwel geen enkele sport op TV behalve het WK darts en wij zijn de eerste Nederlandse media met PDC licentie. Concluderend achten wij dit een verantwoorde investering met een goede risico/rendement verhouding. Financieringsdoel De financiering zal worden gebruikt voor het uitbrengen van het eenmalige magazine Darts Valley. In totaal is er een financieringsbehoefte van € 80.000,-. Investeringsbegroting DartsValley Drukken € 25.000,00 Opmaak € 4.500,00 Eindredactie € 1.500,00 Redactioneel € 14.000,00 Plus propositie € 1.000,00 PDC fee € 10.000,00 Huur apparatuur € 1.500,00 Editing € 2.000,00 Reis en verblijf dartevents € 6.000,00 Opzet social media € 3.500,00 Fotograaf € 1.000,00 Administratiekantoor € 5.000,00 Promotiekosten € 5.000,00 Totaal € 80.000,00 Haalbaarheid De gevraagde lening bedraagt € 80.000. Ons magazine zal voor € 9,95 in de winkel komen te liggen. De netto opbrengst per verkocht nummer is € 4,88 na aftrek distributiekosten en marge voor de winkelier. Break-even Bij 12.500 verkochte exemplaren is dit € 61.000,-. Tezamen met € 20.000 aan sponsoring/advertising is dit ruim 81.000 euro. Waarbij de inkomsten al in Q1 binnenkomen. De timing werkt in het voordeel. De decembermaand is goed voor een 25% hogere tijdschriften en special verkoop. Wij zijn te koop bij alle belangrijke verkooppunten (circa 3800 verkooppunten in Nederland): Albert Heijn Jumbo Overige supermarkten Ako Bruna Reed Shop Primera Om de lening van 80.000 euro af te betalen hoeven wij de lat niet erg hoog te leggen nl. op verkoop van minder dan de helft van het aantal in de winkels liggende tijdschriften. De distributeur (Betapress) van tijdschriften bepaalt het aantal exemplaren dat in de winkels komt te liggen. Zij baseren dat als marktleider onder andere op gelijkwaardige tijdschriften, verkoopmaand (december is best verkopende maand), gekozen promotie. In een zeer behoudend scenario van 12.500 verkochte bladen en 8 sponsors is dit leenbedrag reeds behaald. Een special twee jaar geleden uitgegeven voor de Olympische winterspelen in Sotsji ging uitverkocht met 30.000 exemplaren en dit zonder extra’s zoals wij die bij leveren. Zij waren dat jaar de enige partij die een special rond dit event uitbrachten. Afgelopen jaar waren er maar liefst 8 specials rond Rio. De markt was ontdekt. Dit is het voordeel van de voorloper en (nu nog) enige op de markt. Gezien ons gigantische afzetkanaal zijnde de gehele food (supermarkten) en alle ketens van Ako tot Primera is dit aantal zeer zeker haalbaar! Ook een groot blijk van vertrouwen vanuit de Betapress die ons project met liefde heeft opgenomen en naar alle belangrijke verkooppunten in Nederland heeft “verkocht”. Een groot aantal van de spelers zal promotie voor ons maken op hun fan pagina’s op alle social media kanalen en onze “sloop video” zal veel stof doen opwaaien. Met Co Stompé als bekende Nederlander en grote voorvechter van ons project zijn wij verzekerd van veel media aandacht. Wij worden tevens ondersteund door zowel de professionele dartsbond PDC als de Nederlandse dartsfederatie NDF. Darts is hot! De mondiale dartcompetitie van de PDC de Premier League is een enorm succes getuigende de uitverkoop van alle 10.000 kaarten in 14 minuten voor de competitieronde in Ahoy in maart 2017. Het WK 2017 waar wij de special rond uitbrengen wordt bekeken door meer mensen dan een live voetbal wedstrijd op TV (laatste WK darts was 1,7 miljoen kijkers). De special is voorzien van vele mooie extra’s, een zakje met officiële flights van Michael van Gerwen en een levensgrote A1 formaat poster met op de ene zijde Michael van Gerwen en op de andere kant de Nederlandse “walk on girl” Ashley. De cover wordt voorzien van een fluorescerende groene kleur (shirt van Michael van Gerwen) om de aandacht van de kopers extra te trekken in het schap. Daarnaast ook veel prijsvragen met leuke prijzen. En daarnaast is de timing aan onze zijde. De special ligt in de winkels in de beste tijd van het jaar gedurende Kerst en Sinterklaas, er is vrijwel geen enkele sport op TV behalve het WK darts en wij zijn de eerste Nederlandse media met PDC licentie. Ondernemers Het ondernemerschap zit ons in het bloed. Wij hebben bewust gezocht naar een bedrijfsidee dat past bij ons ervaringsveld en onze passie. Waar Jeroen sterk ontwikkeld is in acquisitie en het offline stuk van uitgeven / print en alle vormen van offline communicatie, heeft Vinja zich altijd voornamelijk gericht op online communicatie en social media. Jeroen heeft reeds meerdere uitgeverijen en acquisitiebureaus geleid, 1 in de gamesbladen en 1 in de filmwereld. Met z’n tweeën hebben zij een vrijwel onuitputtelijke kennis van oude en nieuwe media en het vermogen deze samen te brengen. Ook hebben zij een groot netwerk in en rondom het speelveld van deze nieuwe uitdaging. Dit alles maakt dat zij een bijzonder goede uitgangspositie hebben om dit nieuwe marktsegment te gaan domineren. Dit netwerk toont zich ook duidelijk in het heel bijzondere redactionele team dat naast het maken van deze eerste uitgave reeds lange tijd werkzaam is in de tijdschriften- televisie- en krantenjournalistiek. Allen zijn vooraanstaand in hun vakgebied, veelal in het sportgenre. Onderneming FTB Media B.V. is opgericht in 2014. Het bedrijf verzorgt de prijzen die te winnen vallen bij Denksport puzzels voor grote landelijke media en tijdschriften zoals de Margriet, Vrouw, Veronica magazine, Telegraaf etc.. Deze opdracht kent een vast aantal weg te geven prijzen en door de maximaal vaststaande waarde (€ 449) is er geen groeimogelijkheid. Maandelijks hebben wij een aantal prijzen geregeld en daarover ontvangen wij inkomsten. Dit is een stabiele en bestendige inkomstenstroom. Hiermee betalen wij de vaste lasten van ons bedrijf (huur, auto etc.) en voorzien wij in ons levensonderhoud. Financials De rentabiliteit van het bedrijf is voldoende. 2014 is een opstartjaar geweest en in dit jaar is er een verlies gemaakt. 2015 en 2016 zijn wel volwaardige jaren waarbij het bedrijf een gedegen exploitatie draait en hiermee voldoet aan alle verplichtingen. Zekerheden De ondernemers zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de schuld. Daarnaast wordt er pandrecht gevestigd op de voorraad, inventaris en debiteuren. Risico / Rendement Het betreft hier een kort lopende (project) financiering waarbij het grootste risico ligt in het niet halen van de beoogde verkoopaantallen. Dit risico wordt echter geminimaliseerd door de samenwerking met Betapress (distributie) en de timing van de publicatie (rondom WK darts).

(adv) Investeer snel en eenvoudig op het platform
met het grootste aanbod van Nederland.
Projectnaam FTB Media B.V.
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 07-11-2016
Type financiering Lening
Streefbedrag € 80.000
Rente 9,00%
Looptijd (in maanden) 6 maanden
Branche Industrie
Organisatievorm Besloten vennootschap
Ontwikkelfase Start-up
Doel van investering Objectfinanciering

Samenvatting FTB Media gaat een eenmalige darts special uitbrengen in de vorm van een magazine. Deze moet begin december in de schappen liggen in heel Nederland ten tijde van het WK darts. Om het magazine te realiseren heeft FTB Media B.V. een financiering nodig van EUR 80.000,-. Darts is hot! De mondiale dartcompetitie van de PDC de Premier League is een enorm succes getuigende de uitverkoop van alle 10.000 kaarten in 14 minuten voor de competitieronde in Ahoy in maart 2016. Het WK 2017 waar wij de special rond vervaardigen wordt bekeken door meer mensen dan een live voetbal wedstrijd op TV (laatste WK darts was 1,7 miljoen kijkers). De special is voorzien van vele mooie extra’s, een zakje met officiële flights van Michael van Gerwen en een levensgrote A1 formaat poster met op de ene zijde Michael van Gerwen en op de andere kant de Nederlandse “walk on girl” Ashley. De cover wordt voorzien van een fluorescerende groene kleur (shirt van Michael van Gerwen) om de aandacht van de kopers extra te trekken in het schap. Daarnaast ook veel prijsvragen met leuke prijzen. En daarnaast is de timing aan onze zijde. De special ligt in de winkels in de beste tijd van het jaar gedurende Kerst en Sinterklaas, er is vrijwel geen enkele sport op TV behalve het WK darts en wij zijn de eerste Nederlandse media met PDC licentie. Concluderend achten wij dit een verantwoorde investering met een goede risico/rendement verhouding. Financieringsdoel De financiering zal worden gebruikt voor het uitbrengen van het eenmalige magazine Darts Valley. In totaal is er een financieringsbehoefte van € 80.000,-. Investeringsbegroting DartsValley Drukken € 25.000,00 Opmaak € 4.500,00 Eindredactie € 1.500,00 Redactioneel € 14.000,00 Plus propositie € 1.000,00 PDC fee € 10.000,00 Huur apparatuur € 1.500,00 Editing € 2.000,00 Reis en verblijf dartevents € 6.000,00 Opzet social media € 3.500,00 Fotograaf € 1.000,00 Administratiekantoor € 5.000,00 Promotiekosten € 5.000,00 Totaal € 80.000,00 Haalbaarheid De gevraagde lening bedraagt € 80.000. Ons magazine zal voor € 9,95 in de winkel komen te liggen. De netto opbrengst per verkocht nummer is € 4,88 na aftrek distributiekosten en marge voor de winkelier. Break-even Bij 12.500 verkochte exemplaren is dit € 61.000,-. Tezamen met € 20.000 aan sponsoring/advertising is dit ruim 81.000 euro. Waarbij de inkomsten al in Q1 binnenkomen. De timing werkt in het voordeel. De decembermaand is goed voor een 25% hogere tijdschriften en special verkoop. Wij zijn te koop bij alle belangrijke verkooppunten (circa 3800 verkooppunten in Nederland): Albert Heijn Jumbo Overige supermarkten Ako Bruna Reed Shop Primera Om de lening van 80.000 euro af te betalen hoeven wij de lat niet erg hoog te leggen nl. op verkoop van minder dan de helft van het aantal in de winkels liggende tijdschriften. De distributeur (Betapress) van tijdschriften bepaalt het aantal exemplaren dat in de winkels komt te liggen. Zij baseren dat als marktleider onder andere op gelijkwaardige tijdschriften, verkoopmaand (december is best verkopende maand), gekozen promotie. In een zeer behoudend scenario van 12.500 verkochte bladen en 8 sponsors is dit leenbedrag reeds behaald. Een special twee jaar geleden uitgegeven voor de Olympische winterspelen in Sotsji ging uitverkocht met 30.000 exemplaren en dit zonder extra’s zoals wij die bij leveren. Zij waren dat jaar de enige partij die een special rond dit event uitbrachten. Afgelopen jaar waren er maar liefst 8 specials rond Rio. De markt was ontdekt. Dit is het voordeel van de voorloper en (nu nog) enige op de markt. Gezien ons gigantische afzetkanaal zijnde de gehele food (supermarkten) en alle ketens van Ako tot Primera is dit aantal zeer zeker haalbaar! Ook een groot blijk van vertrouwen vanuit de Betapress die ons project met liefde heeft opgenomen en naar alle belangrijke verkooppunten in Nederland heeft “verkocht”. Een groot aantal van de spelers zal promotie voor ons maken op hun fan pagina’s op alle social media kanalen en onze “sloop video” zal veel stof doen opwaaien. Met Co Stompé als bekende Nederlander en grote voorvechter van ons project zijn wij verzekerd van veel media aandacht. Wij worden tevens ondersteund door zowel de professionele dartsbond PDC als de Nederlandse dartsfederatie NDF. Darts is hot! De mondiale dartcompetitie van de PDC de Premier League is een enorm succes getuigende de uitverkoop van alle 10.000 kaarten in 14 minuten voor de competitieronde in Ahoy in maart 2017. Het WK 2017 waar wij de special rond uitbrengen wordt bekeken door meer mensen dan een live voetbal wedstrijd op TV (laatste WK darts was 1,7 miljoen kijkers). De special is voorzien van vele mooie extra’s, een zakje met officiële flights van Michael van Gerwen en een levensgrote A1 formaat poster met op de ene zijde Michael van Gerwen en op de andere kant de Nederlandse “walk on girl” Ashley. De cover wordt voorzien van een fluorescerende groene kleur (shirt van Michael van Gerwen) om de aandacht van de kopers extra te trekken in het schap. Daarnaast ook veel prijsvragen met leuke prijzen. En daarnaast is de timing aan onze zijde. De special ligt in de winkels in de beste tijd van het jaar gedurende Kerst en Sinterklaas, er is vrijwel geen enkele sport op TV behalve het WK darts en wij zijn de eerste Nederlandse media met PDC licentie. Ondernemers Het ondernemerschap zit ons in het bloed. Wij hebben bewust gezocht naar een bedrijfsidee dat past bij ons ervaringsveld en onze passie. Waar Jeroen sterk ontwikkeld is in acquisitie en het offline stuk van uitgeven / print en alle vormen van offline communicatie, heeft Vinja zich altijd voornamelijk gericht op online communicatie en social media. Jeroen heeft reeds meerdere uitgeverijen en acquisitiebureaus geleid, 1 in de gamesbladen en 1 in de filmwereld. Met z’n tweeën hebben zij een vrijwel onuitputtelijke kennis van oude en nieuwe media en het vermogen deze samen te brengen. Ook hebben zij een groot netwerk in en rondom het speelveld van deze nieuwe uitdaging. Dit alles maakt dat zij een bijzonder goede uitgangspositie hebben om dit nieuwe marktsegment te gaan domineren. Dit netwerk toont zich ook duidelijk in het heel bijzondere redactionele team dat naast het maken van deze eerste uitgave reeds lange tijd werkzaam is in de tijdschriften- televisie- en krantenjournalistiek. Allen zijn vooraanstaand in hun vakgebied, veelal in het sportgenre. Onderneming FTB Media B.V. is opgericht in 2014. Het bedrijf verzorgt de prijzen die te winnen vallen bij Denksport puzzels voor grote landelijke media en tijdschriften zoals de Margriet, Vrouw, Veronica magazine, Telegraaf etc.. Deze opdracht kent een vast aantal weg te geven prijzen en door de maximaal vaststaande waarde (€ 449) is er geen groeimogelijkheid. Maandelijks hebben wij een aantal prijzen geregeld en daarover ontvangen wij inkomsten. Dit is een stabiele en bestendige inkomstenstroom. Hiermee betalen wij de vaste lasten van ons bedrijf (huur, auto etc.) en voorzien wij in ons levensonderhoud. Financials De rentabiliteit van het bedrijf is voldoende. 2014 is een opstartjaar geweest en in dit jaar is er een verlies gemaakt. 2015 en 2016 zijn wel volwaardige jaren waarbij het bedrijf een gedegen exploitatie draait en hiermee voldoet aan alle verplichtingen. Zekerheden De ondernemers zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de schuld. Daarnaast wordt er pandrecht gevestigd op de voorraad, inventaris en debiteuren. Risico / Rendement Het betreft hier een kort lopende (project) financiering waarbij het grootste risico ligt in het niet halen van de beoogde verkoopaantallen. Dit risico wordt echter geminimaliseerd door de samenwerking met Betapress (distributie) en de timing van de publicatie (rondom WK darts).

Bron: RegioFund d.d. 07-11-2016 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform RegioFund
Platformlink Ga naar RegioFund
Oprichtingsjaar platform 2015
Minimum investeringsbedrag € 100 per project
Investeringskosten Geen kosten voor de investeerder

Lening - 7,00%

€0 / €600.000

Collin Crowdfund

Lening - 7,00%

€960.000 / €1.200.000

Oneplanetcrowd

Lening - 14,99%

€98.000 / €100.000

Funding Circle

Lening - 6,00%

€133.575 / €205.500

Oneplanetcrowd

Lening - 6,50%

€268.450 / €455.000

Collin Crowdfund

Lening - 14,99%

€79.900 / €85.000

Funding Circle

Lening - 14,99%

€59.000 / €100.000

Funding Circle