Zelf geld lenen via crowdfunding?
  

Logo

Rock On! Amsterdaminvesteer


Recensie HCN: het concept en de locatie beoordelen wij als gunstig. De ondernemer heeft voldoende horeca-ervaring opgebouwd en een relevante vooropleiding genoten. HCN heeft zoals gebruikelijk verpanding op de inventaris en de ondernemer tekent uiteraard voor hoofdelijke aansprakelijkheid. Ondanks het feit dat er sprake is van een ‘startup’ kan naar onze mening een drie sterrenclassificatie worden toegekend. Dit is mede gebaseerd op de geprognosticeerde kasstroom en de ervaring van de ondernemer. Het concept "Rock On!” is een echte rockbar, maar nieuw is de verzorgde uitstraling: het is licht, open, vrolijk en schoon. Een café waar je ook ‘s middags met een kop koffie naar goede muziek kunt luisteren en waar het prettig is om vrienden te ontmoeten en nieuwe mensen te leren kennen. Door die gezellige sfeer kun je ook je niet-rockende vrienden meenemen of op zondagmiddag zelfs je kinderen. De gasten van Rock On! zijn mannen en vrouwen vanaf ongeveer 30 jaar die wonen in Amsterdam en bezoekers uit binnen- en buitenland. Rockmuziek is voor hen méér dan achtergrondgeluid: het is een way of life. Nu zitten zij in een nieuwe fase van hun leven waarbij, naast de muziek, ook een baan en een gezin belangrijk zijn. Hun financiële bestedingsruimte is toegenomen, maar er is minder vrije tijd te besteden. Hier gaat Rock On! op inspelen want het bestaande aanbod van rockcafé's is hierin niet meegegroeid. Met een uitstekende service, maandelijkse thema-feesten en een actief promotiebeleid worden de rockers uit hun huiskamers gehaald. Een stevige borrelhap zorgt ervoor dat zij nog wat langer blijven waarbij er gedacht wordt aan de gezondere levensstijl van de doelgroep. Met een geweldige locatie op een steenworp afstand van de concertzalen bij het Leidseplein wordt Rock On! hét adres om nog even na te praten na de show. De ondernemer Jojanneke Scheijgrond (43) wist al op jonge leeftijd dat ze een eigen bedrijf in de horeca wilde. Na het afronden van de middelbare hotelschool in Amsterdam wilde ze echter nog doorstuderen aan het HBO Media en Informatiemanagement, een marketing-communicatiegerichte opleiding. Daarna heeft ze verschillende banen in de financial control gehad. In 2017 besluit ze om terug te keren naar de horeca en gaat ze werken als allround medewerker bij café The Kiwi in Amsterdam. Nu is het tijd om de visie waar te maken: het café en de liefde voor muziek samenvoegen in een succesvol bedrijf. Haar klantgerichte, charismatische persoonlijkheid zal haar zeker helpen en door haar jarenlange ervaring in finance, managementinformatisering en het verbeteren van bedrijfsprocessen, zal zij de zakelijke kant van de onderneming niet uit het oog verliezen. Ze wordt in de opstartfase van haar onderneming ondersteund door zowel een horeca-adviseur van Starthoreca als een stevig persoonlijk netwerk. De financiering De financiering is bestemd voor de overname, verbouwing en inrichting van de zaak. De totale financieringsbehoefte inclusief voorfinanciering btw, voorraden en huurwaarborg bedraagt afgerond € 175.000. De eigen inbreng bedraagt € 39.000. De resterende langlopende financieringsbehoefte komt daarmee uit op € 136.000. De vooruitzichten De geprognosticeerde netto-omzet voor het eerste volledige exploitatiejaar bedraagt afgerond € 315.000 met een kasstroom van € 69.000,-. Naar verwachting zal de omzet groeien naar een niveau van afgerond € 325.000 in 2020 met een geprognosticeerde kasstroom van € 79.000. De beschikbare kasstroom is voldoende om aan de langlopende aflossingsverplichtingen te kunnen voldoen. Crowdfunding Crowdfunding draagt al voor de start van de onderneming bij aan creatie van naamsbekendheid en veel free publicity. Horeca Crowdfunding Nederland is het grootste platform in de horeca. Het feit dat ze ook Misset top 100 bedrijven financieren geeft extra vertrouwen. In het eerste gesprek bleek al dat de beoordelaars de horeca door en door kennen. Via crowdfunding hopen wij ambassadeurs te creëren voor Rock On! Incentives Alle investeerders een uitnodiging voor het openingsfeest en twee vouchers voor een gratis drankje. Investeringen vanaf €500 ontvangen aanvullend: - een uniek T-shirt van Rock On! Investeringen vanaf €1000 ontvangen aanvullend : - een uniek T-shirt van Rock On! - 10% korting op de rekening gedurende het eerste jaar. Investeringen vanaf €5000 ontvangen aanvullend: - een uniek T-shirt van Rock On! - 10% korting op de rekening gedurende het eerste jaar; - een borrel met hapjes voor 8 personen.

Investeer snel en eenvoudig op het platform met
het grootste aanbod van Nederland.
Projectnaam Rock On! Amsterdam
Projectlink Ga naar project
Plaatsingsdatum 20-08-2018
Type financiering Lening
Streefbedrag € 136.000
Rente 8,00%
Looptijd (in maanden) 48 maanden
Branche Horeca
Organisatievorm Eenmanszaak
Ontwikkelfase Volwassen
Doel van investering Bedrijfsovername

Recensie HCN: het concept en de locatie beoordelen wij als gunstig. De ondernemer heeft voldoende horeca-ervaring opgebouwd en een relevante vooropleiding genoten. HCN heeft zoals gebruikelijk verpanding op de inventaris en de ondernemer tekent uiteraard voor hoofdelijke aansprakelijkheid. Ondanks het feit dat er sprake is van een ‘startup’ kan naar onze mening een drie sterrenclassificatie worden toegekend. Dit is mede gebaseerd op de geprognosticeerde kasstroom en de ervaring van de ondernemer. Het concept "Rock On!” is een echte rockbar, maar nieuw is de verzorgde uitstraling: het is licht, open, vrolijk en schoon. Een café waar je ook ‘s middags met een kop koffie naar goede muziek kunt luisteren en waar het prettig is om vrienden te ontmoeten en nieuwe mensen te leren kennen. Door die gezellige sfeer kun je ook je niet-rockende vrienden meenemen of op zondagmiddag zelfs je kinderen. De gasten van Rock On! zijn mannen en vrouwen vanaf ongeveer 30 jaar die wonen in Amsterdam en bezoekers uit binnen- en buitenland. Rockmuziek is voor hen méér dan achtergrondgeluid: het is een way of life. Nu zitten zij in een nieuwe fase van hun leven waarbij, naast de muziek, ook een baan en een gezin belangrijk zijn. Hun financiële bestedingsruimte is toegenomen, maar er is minder vrije tijd te besteden. Hier gaat Rock On! op inspelen want het bestaande aanbod van rockcafé's is hierin niet meegegroeid. Met een uitstekende service, maandelijkse thema-feesten en een actief promotiebeleid worden de rockers uit hun huiskamers gehaald. Een stevige borrelhap zorgt ervoor dat zij nog wat langer blijven waarbij er gedacht wordt aan de gezondere levensstijl van de doelgroep. Met een geweldige locatie op een steenworp afstand van de concertzalen bij het Leidseplein wordt Rock On! hét adres om nog even na te praten na de show. De ondernemer Jojanneke Scheijgrond (43) wist al op jonge leeftijd dat ze een eigen bedrijf in de horeca wilde. Na het afronden van de middelbare hotelschool in Amsterdam wilde ze echter nog doorstuderen aan het HBO Media en Informatiemanagement, een marketing-communicatiegerichte opleiding. Daarna heeft ze verschillende banen in de financial control gehad. In 2017 besluit ze om terug te keren naar de horeca en gaat ze werken als allround medewerker bij café The Kiwi in Amsterdam. Nu is het tijd om de visie waar te maken: het café en de liefde voor muziek samenvoegen in een succesvol bedrijf. Haar klantgerichte, charismatische persoonlijkheid zal haar zeker helpen en door haar jarenlange ervaring in finance, managementinformatisering en het verbeteren van bedrijfsprocessen, zal zij de zakelijke kant van de onderneming niet uit het oog verliezen. Ze wordt in de opstartfase van haar onderneming ondersteund door zowel een horeca-adviseur van Starthoreca als een stevig persoonlijk netwerk. De financiering De financiering is bestemd voor de overname, verbouwing en inrichting van de zaak. De totale financieringsbehoefte inclusief voorfinanciering btw, voorraden en huurwaarborg bedraagt afgerond € 175.000. De eigen inbreng bedraagt € 39.000. De resterende langlopende financieringsbehoefte komt daarmee uit op € 136.000. De vooruitzichten De geprognosticeerde netto-omzet voor het eerste volledige exploitatiejaar bedraagt afgerond € 315.000 met een kasstroom van € 69.000,-. Naar verwachting zal de omzet groeien naar een niveau van afgerond € 325.000 in 2020 met een geprognosticeerde kasstroom van € 79.000. De beschikbare kasstroom is voldoende om aan de langlopende aflossingsverplichtingen te kunnen voldoen. Crowdfunding Crowdfunding draagt al voor de start van de onderneming bij aan creatie van naamsbekendheid en veel free publicity. Horeca Crowdfunding Nederland is het grootste platform in de horeca. Het feit dat ze ook Misset top 100 bedrijven financieren geeft extra vertrouwen. In het eerste gesprek bleek al dat de beoordelaars de horeca door en door kennen. Via crowdfunding hopen wij ambassadeurs te creëren voor Rock On! Incentives Alle investeerders een uitnodiging voor het openingsfeest en twee vouchers voor een gratis drankje. Investeringen vanaf €500 ontvangen aanvullend: - een uniek T-shirt van Rock On! Investeringen vanaf €1000 ontvangen aanvullend : - een uniek T-shirt van Rock On! - 10% korting op de rekening gedurende het eerste jaar. Investeringen vanaf €5000 ontvangen aanvullend: - een uniek T-shirt van Rock On! - 10% korting op de rekening gedurende het eerste jaar; - een borrel met hapjes voor 8 personen.

Bron: Horecacrowdfunding d.d. 20-08-2018 Disclaimer: De beschrijving is letterlijk overgenomen van bovenstaande Bron en (eventueel) gecorrigeerd voor Persoonsgevens. Beek & Linden B.V. kan niet aansprakelijk worden gehouden voor de inhoud van deze beschrijving. Eigenaar van het project kan via Crowdfundmarkt een verzoek indienen om de beschrijving te verwijderen van deze pagina.

Platform Horecacrowdfunding
Platformlink Ga naar Horecacrowdfunding
Oprichtingsjaar platform 2013
Minimum investeringsbedrag € 250 per project
Investeringskosten Eenmalige bemiddelingsfee 1,0% van uw investering